Co jíst v postní dny?

16. března 2018 v 15:09 | Sugar |  Informace
SNÁZ SE ODOLÁ SUŠENCE, KDYŽ SI ŘEKNEŠ "UŽ ZÍTRA" MÍSTO "UŽ NIKDY."




Ani v postní dny by nemělo tělo úplně hladovět. Jsou 2 vzorce na to, jak 5:2 držet.

Jeden vzorec říká, že se člověk má najíst jen ráno a večer a mezitím 12 hodin nic, druhý zase, že si těch 500 kCal můžeme rozdělit, jak se nám zlíbí. Takže pokud bychom chtěli třeba jen obědvat a večeřet, proč ne. Nebo si to rozdělit do celého dne, klidně na 4 jídla, taky proč ne. Mně vyhovuje si přidělené kalorie rozdělit na 3 jídla. Tedy snídani, oběd a večeři.

Existuje několik, poměrně jednoduchých pravidel, jaká jídla si vybírat. Když se to vezme kolem a kolem, vlastně stačí dvě pravidla, protože ty další už jen rozvádí do podrobna ty první dvě. Usmívající se

V první řadě jde o ty potraviny, které mají co nejnižší kalorickou hustotu. Počkat, co to je? Kalorická hodnota, kalorická hustota.. hlavně ty pojmy nepoplést. Usmívající se Kalorická hustota znamená kolik má daná potravina kalorií na 100 gramů. Je žádoucí vybírat si takové, co mají na 100 gramů co nejmenší počet kalorií, aby jsme toho mohli sníst co nejvíc. Mňam. Smějící se Jde konkrétně o polévky (vývary, miso, zeleninové polévky, např. zelnice bez uzeniny), zelenou zeleninu (tedy salát, okurka, cuketa, brokolice a ne mrkev, paprika), a taky houby (tedy žampiony, hříbky atd.).

V druhé řadě se nesmí zapomínat na bílkoviny, které, ačkoliv obsahují poměrně dost kalorií, udrží tělo dlouho syté. Ale i mezi bílkovinami se dají najít takové, co jsou méně kalorické než ostatní (tedy drůbeží prsní maso, vaječné bílky a ne stehna, hovězí, vepřové, žloutky).

Taky se má vybírat jídlo, co obsahuje hodně vlákniny, ale to už je ta výše zmíněná zelenina. A v postní dny se člověk má úplně vyhnout sladkostem a tukům, ale to je snad jasné. Taky by se měla do jídel přidávat citronová šťáva k lepšímu vstřebávání železa a má se používat koření, které dá jídlům výraznou chuť.

V té knížce, co mám, je několik ukázkových dní se vzorcem stravování 1. A taky doporučím tento odkaz, kde se dá najít v angličtině spousta krásných receptů pro vzorec 2. Mně se ale osvědčilo v minulosti dělat si ta jídla co nejjednodušší, a když už "vyvařovat," tak v nepostní dny, aby si ty dobroty mohli užít i ostatní se mnou. Ale je to na každém. Usmívající se

Knížka je ke stažení zde, ale aby bylo jasné, ten odkaz nemáte ode mě. Mrkající Ty pravidla, co jsem sem psala, jsou právě z knížky, konkrétně strana 155-158 a recepty jsou na 159-180.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 xskinnyx xskinnyx | Web | 17. března 2018 v 8:33 | Reagovat

takhle to vypada tak jednoduse a lakave :D :) ale stejne bych to asi nezvladla dodrzet

2 She. She. | Web | 17. března 2018 v 15:54 | Reagovat

To úvodné motto je vážne super:) Konečne som našla diétu, ktorá má význam. Nemusím si odriekať veci, ktoré mám rada, len si ich dám v nepôstne dni a je to:) Naozaj sľubná diétka...veľmi pekne ti ďakujem za tipy aj za odkaz na knižku, už si ju sťahujem...veľmi rada by som si s tebou dopredu plánovala jedálničky, ale neviem, či budem mať doma vždy nakúpené konkrétne suroviny. Asi sa rozhodnem až v daný pôstny deň, že na čo budem mať chuť a zariadim sa podľa toho, čo budem mať v chladničke, no podstatné je, že dodržím tých 500 kalórií. Ale v každom prípade budem veeľmi rada ak budeš pridávať svoje jedálničky ako inšpiráciu, aj v pôstne aj nepôstne dni. Budeme sa podporovať:)

3 krokodilka789 krokodilka789 | 20. května 2018 v 12:49 | Reagovat

Ahoj mozes.mi napisat ?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama