Půst a konečně MS

14. června 2018 v 6:04 | Sugar |  Postní jídelníčky
Ahoj kočičky. Líbající

Dneska je čtvrtek, a i když jsem kvůli plánovanému rodinnému obědu v restauraci chtěla půst odložit na pátek, nešlo by to, tak ho dávám dnes.




Máme zítra večer takovou poněkud chlastací akci se spolužákama. Dnešní "rodinný oběd" se naštěstí koná jen od 11 do 12, takže se ani nebudu muset nijak vymlouvat a dám si jen kafe, na 13tou jedu do školy na poslední zkoušku a, pokud by nad tím někdo přemýšlel, což nebude, mohou si myslet, že se naobědvám ve škole. Ale nikdo se ani nepozastaví. Mně taky je upřímně fuk kdy a kde a co kdo obědvá.

Dnes budu tedy úplně bez oběda (maximálně si dám rajče) a budu jen snídat třešně a večeřet něco s nastávajícím, nemám zatím plán, fotku hodím večer. Jsem zvědavá, jak tu absenci oběda bude tělo brát, ale asi dobře, zvykla jsem si totiž v postní dny na pidiobědy a větší večeře, protože nesnáším prázdný žaludek na noc, nejde mi pak dobře usnout. Když mi kručí v břiše, převaluju se do dvou do rána než zaberu, a proto radši večer jím víc i o půstech. Každé tělo je jiné a to moje takhle prostě funguje.

Edit večer: Za celý den jsem neslyšela kručet břicho, a to jsem byla až do 7 večer jen o ovoci a zelenině. Oběd jsem vynechala a snědla 2 malá rajčátka až ve 3 odpoledne, kdy jsem se vrátila ze zkoušky. Pak jsme šly s malou na procházku, na hřiště a na nákup a po návratu jsem snědla další rajče a půlku balení šunky, měla jsem už obrovský hlad. Po naklikání do tabulek jsem zjistila, že jsem teprve na 250-ti, tak jsem si naplánovala ještě rohlík se šunkou a popcorn, což je vlastně dietní verze brambůrek. Velká miska plná popcornu má jen 20 gramů a 88 kalorií, což se o misce brambůrek tedy říct nedá.


Ohledně jídla v nepostní dny, zatím byly 2 "s pravidly", a ani jeden se nepovedl na 100%. Snažím se držet svých pravidel, fakt neujídám, ale pravidlo nejíst po večeři jako by nebylo. Hned první den jsem měla po večeři čerstvě upečený koláč, a včera jsem se taky krásně držela celý den, ale po večeři jsem zpracovávala hovězí a krůtí maso (vždycky po koupení maso hned zpracuji, aby se nezkazilo), takže jsem dělala z mletého zadního hovězího karbanátky na burgery, masové kuličky, a z krůtího prsa kostičky na přírodno do směsí se zeleninou, a nakonec jsem smažila řízky. Holky, těm řízkům jsem prostě neodolala a dala si 2 malé řízečky a ochutnala i masovou kuličku, krásně mi to asi hodinu vonělo pod nosem, to nešlo. A navrch jsem si dala asi decku piva, které si chci dávat jen v pátek až víkend... a ještě jsem dojedla po dcerce kus rajčete, co nesnědla k večeři.. takže lepším se, ale nejsem dokonalá (a kdo je).. Ale polepším se, úplně se ochutnávání asi nevyhnu, ale nemusela jsem sníst 2 řízky.

To mě přivádí na dotaz. Vím, že to tu zrovna neoplývá hospodyňkami, co navařují a napékají jídlo pro celou rodinu (áaaa je to tu zas, zas se v tomhle cítím mimo), ale kdyby náhodou tu někdo navařoval aspoň pro sebe (což není moc pravděpodobné, ale co kdyby..), jak to děláte s ochutnáváním, když uvaříte víc jídel nebo upečete čerstvý koláč? Odoláte a ani neochutnáte? Nebo ochutnáte jedno sousto a dál nic?

Já bych asi chtěla dospět do fáze ochutnat jen jedno sousto, protože když třeba dělám rajskou, zelňačku, svíčkovou, koprovku, čínu, jakékoliv polévky nebo třeba vepřové se zelím a knedlíky, tak prostě trochu ochutnat musím, jestli je vše správně ochucené, ale většinou při takové ochutnávce sním víc, než je nutné, a to právě většinou když navařuju víc růzých jídel dopředu. U pečení ochutnám většinou malý kousek, v tom problém nevidím.

No a taky další věc. Dojídání po malé. Nastávající je dost vybíravý v jídle a hlavně tu přes týden je jen chvilku ráno, a pak až tak od 7 večer, takže většina nedojedených jídel od malé zbývá na mě. V postní dny to šoupnu do lednice, ale další den to stejně dojídám, protože jídlo se snažím nevyhazovat, je to plýtvání nejen jídlem, ale i penězi, kterých zrovna nemáme nazbyt.

Tak kdybyste nějaká čirou náhodou čelila podobným "problémům" s ochutnáváním nebo dojídáním po dětech, podělte se, jak to řešíte.

Mějte krásný den a zítra zas přidám váhu. Dnes jsem konečně dostala MS, tak to zase nebude moc mít vypovídací hodnotu.

Vaše Sugar Líbající
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jajinka Jajinka | Web | 14. června 2018 v 13:23 | Reagovat

Já žila s bejvalým od 20 takže už od toho věku jsme se plně starala o domácnost včetně vaření. Ochutnávala jsem např. jen omáčky, polévky a to je vždy jen slza tak jsem to neřešila. Stejně tak u pečení - ochutnáš tvaroh, zda je dost sladký, ale nemusíš na to mít polévkovou lžíci :D Maso poznám už po ukrojení tak není co řešit :) Koláč jedině k snídani a to jeden kousek. Když si jej dopřeju k odpolednímu kafi tak tomu přizpůsobím večeři. Dojídání po dítěti - s tim zkušenost nemám, ale dělat to nehodlám. Vím, že mnoho matek není v dobré kondici právě proto, že dojídají, ale nepřizpůsobí tomu své stravování. Kdybych přece jen dojídala, tak bych tomu právě svou stravu přizpůsobila nebo se více hýbala nebo nemlsala. Takže jídlo bych buď vyhodila a nebo jej schovala na později nebo na druhý den, pokud nepodléhá rychlé zkáze.

2 xskinnyx xskinnyx | Web | 14. června 2018 v 16:57 | Reagovat

ja vetsinou pri vareni neochutnavam :D proste to tam nahazu a az ve vysedku ochutnam a kdyztak na posledni chvili dochutim
mas pravdu, nikdo neresi kde a kdy jis obed kdyz jsi pryc, kort kdyz je jakoby "logicky", ze se najis ve skole
tak toho nedelej tolik a nedavej ji takove porce :) (ja vim to se rekne) :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama